Zkušenost s uloženka.cz – už nikdy více

O výdejních místech uloženka.cz jsem se dozvěděl v pražském HUBu začátkem roku 2011. Kromě úspory mi projekt připadal jako ideální nástroj a zároveň prostřední prst pro zkostnatělé distribuční firmy. Vzhledem k tomu, že šlo o velice zajímavý outsourcing skladu nebo lépe řečeno outsourcing logistiky, začal jsem jej využívat a pozitivní reference tak šířil dál a dál. Ale s tím je konec.

Nezvládnutá logistika
Filozofií startupů 21. století by mělo být zdokonalení nefunkčního systému tedy najít nová řešení, která ušetří čas, peníze nebo zkvalitní servis. Důkazem jsou např. tisíce WiFi poskytovatelů, kteří přinesli rychlý a zároveň levný internet,  protože Český Telecom nebyl pružný a schopný uspokojit český trh. A proč vznikla uloženka.cz? Protože doručovací služby, včele s Českou poštou, nezvládly a podcenily rychle rostoucí trh s e-shopy.

Rád bych tady nyní chválil alternativní doručování, ale je mi líto. Motorem dnešního článku je osobní, několika denní nespokojenost se službou uloženka.cz. Nejsem od narození remcal, a proto mě dokáže o to víc naštvat, když chytrou službu někdo znásilní a vyloženě podělá.

Neflexibilita a lhostejnost
Dne 28.11. došlo z naší strany k objednání zásilky. Jako vždy e-shop službu rychle vyřídil a my dostali vyjádření SMSkou od uloženky.cz. Obrovské překvapení se konalo na odběrném místě uloženky.cz (Praha 4), kde se na chodníku klikatil had jako když v osmdesátých letech přivezli na Vánoce banány.  Jejich motto – už nikdy víc čekat na poště mi přišel v tu chvíli jako bezva forek, protože na poště je alespoň teplo. Uložence navíc  v ten den nefungoval řádně interní systém, takže nemělo smysl čekat. Otevíračka druhý den je v 11:00, tak jsme si řekli, že objednávku tedy vyzvedneme zítra dopoledne. V 11:02 stojíme před uloženka.cz, fronta ještě delší a už už olizovala Nuselský most. Po práci zastávka na České poště pro balík, po 15 minutách s úsměvem vše vyřízeno a znovu do uloženky.cz. Je 18:38, stojím ve frontě a slečna přede mnou říká: “Byl tu pán – dalšího už nevezmou.”  To se ještě uvidí, přece mě nevyhodí, řekl jsme si. Je přece více než 20 minut do konce pracovní doby, nežijeme v komunismu a uloženka je pružný start-up, honilo se mi hlavou. V 18:42 přichází nepříjemný chlapík: „Už tu nestůjte, paní před Vámi je poslední,“ říká. Odpovídám tedy, že pryč nepůjdu, že tu jsem už potřetí a navíc zavírají až za ¼ hodiny. „ NE, nevezmu Vás, jděte pryč, přijďte zítra!“  Zkouším se dohodnout, že nemám čas stále jezdit do uloženky, ať mě ještě vezme. „ To by mohl říct každý, prostě ne!“  V 19:12 ruším s politováním objednávku na e-shopu a objednávám službu s doručením Českou poštou v jiném e-shopu.

Uloženka.cz to nezvládá
Zatímco jiné firmy se na Vánoce připravují a posilují služby, uloženka.cz dělá přesný opak. Majitelé nejsou evidentně schopni zaplatit hodiny navíc a krom nekonečných front a maj průběžně i trable se zavedením funkčního systému. Místo toho, aby firma změnila (alespoň v prosinci) otevírací dobu a  zaplatila za přesčasy, čímž zvládla nápor zákazníků, tak raději rozhání fronty a na Facebooku se brání vyjádřením jako:  „Počet zásilek vydávaných v našich pobočkách se každoročně v předvánočním období zněkolikanásobí, což klade mnohem větší nároky na administrativu, zpracování apod. Snažíme se dělat maximum pro to, aby ani tak naši zákazníci nemuseli dlouho čekat.“

Krvácet budou e-shopy
Na celé věci mě nejvíce mrzí, že za chyby uloženky budou pykat e-shopy.  Z podmínek totiž jasně plyne, že „Není-li zásilka vyzvednuta ve lhůtě určené ve Smlouvě, včetně případů odmítnutí prokázání oprávnění ze strany osoby vystupující za Příjemce, bude Zásilka vrácena zpět Zákazníkovi. Tím však není dotčen nárok Poskytovatele na úhradu ceny služeb.“

Z obchodu nám hned po stornu volali a omlouvali se, že přes rok služba celkem funguje. To že něco “celkem” funguje by nás však nemělo uspokojovat a je třeba hledat dál.

Co dál? 
Stát v nekonečných frontách a ztrácet zákazníky kvuli  neschopnosti třetí strany (v tomto případě myslim uloženka.cz) je chyba. Na trhu naštěstí vznikají další podobné projekty. Narazil jsem nyní třeba na zasilkovna.cz, ale prozatím nemám další zkušenosti, tak nemůžu posoudit. Budu rád za jakákoliv doporučení.

15.12.2014 – Ani po dvou letech jsem nevyužil služeb Uloženky. Vždycky když ji vidim v nabídce jakéhokoli eshopu, volim jinou možnost. A Vy?

 

Zdeněk Maršál
Greenhousing.cz

 

1 Comments Added

Add your message
  1. colphil 30/11/-0001 |

    díky za zajímavý článek, nejsem eshopař, ale it se věnuju a právě se snažím objednat něco na komp a jelikož eshop, u kterého komponenty chci objednat nabízí úloženku, zásilkovnu a další, tak hledám komenty co a jak. Tedy podle tvého popisu, na úloženku by to byla sebevražda a na kw zasilkovna vyjíždí na Seznam.cz i Google.cz až půl milionu odkazů, projekt je tedy zřejmě slušně zaběhlý / negativní komentáře, jsem k vánocům nenašel, na fronty si nikdo nestěžuje / ale do vánoc je ještě daleko… jejich zákazníci si je pochvalují, třeba Piklio je na stránkách poměrně protěžuje jako "nejvýhodnějšího partnera pro vyzvednutí zásilky do Vánoc" / na některých pobočkách mají otevřeno i přes víkend a na Štědrý den, tak to tedy brubnu s nimi, mrkni na: http://www.piklio.cz/pages/doprava-do-vanoc – dám ti vědět, jak to dopadlo

Leave a reply

reset all fields

Tento web, tak jako každý web 21. století, zpracovává cookies pro jeho správné fungování a analytiku.
Více v sekci Cookies