Zkušenost s uloženka.cz – už nikdy více

O výdejních místech uloženka.cz jsem se dozvěděl v pražském HUBu začátkem roku 2011. Kromě úspory mi projekt připadal jako ideální nástroj a zároveň prostřední prst pro zkostnatělé distribuční firmy. Vzhledem k tomu, že šlo o velice zajímavý outsourcing skladu nebo lépe řečeno outsourcing logistiky, začal jsem jej využívat a pozitivní reference tak šířil dál a dál. Ale s tím je konec.

Nezvládnutá logistika
Filozofií startupů 21. století by mělo být zdokonalení nefunkčního systému tedy najít nová řešení, která ušetří čas, peníze nebo zkvalitní servis. Důkazem jsou např. tisíce WiFi poskytovatelů, kteří přinesli rychlý a zároveň levný internet,  protože Český Telecom nebyl pružný a schopný uspokojit český trh. A proč vznikla uloženka.cz? Protože doručovací služby, včele s Českou poštou, nezvládly a podcenily rychle rostoucí trh s e-shopy.

Rád bych tady nyní chválil alternativní doručování, ale je mi líto. Motorem dnešního článku je osobní, několika denní nespokojenost se službou uloženka.cz. Nejsem od narození remcal, a proto mě dokáže o to víc naštvat, když chytrou službu někdo znásilní a vyloženě podělá.

Neflexibilita a lhostejnost
Dne 28.11. došlo z naší strany k objednání zásilky. Jako vždy e-shop službu rychle vyřídil a my dostali vyjádření SMSkou od uloženky.cz. Obrovské překvapení se konalo na odběrném místě uloženky.cz (Praha 4), kde se na chodníku klikatil had jako když v osmdesátých letech přivezli na Vánoce banány.  Jejich motto – už nikdy víc čekat na poště mi přišel v tu chvíli jako bezva forek, protože na poště je alespoň teplo. Uložence navíc  v ten den nefungoval řádně interní systém, takže nemělo smysl čekat. Otevíračka druhý den je v 11:00, tak jsme si řekli, že objednávku tedy vyzvedneme zítra dopoledne. V 11:02 stojíme před uloženka.cz, fronta ještě delší a už už olizovala Nuselský most. Po práci zastávka na České poště pro balík, po 15 minutách s úsměvem vše vyřízeno a znovu do uloženky.cz. Je 18:38, stojím ve frontě a slečna přede mnou říká: “Byl tu pán – dalšího už nevezmou.”  To se ještě uvidí, přece mě nevyhodí, řekl jsme si. Je přece více než 20 minut do konce pracovní doby, nežijeme v komunismu a uloženka je pružný start-up, honilo se mi hlavou. V 18:42 přichází nepříjemný chlapík: „Už tu nestůjte, paní před Vámi je poslední,“ říká. Odpovídám tedy, že pryč nepůjdu, že tu jsem už potřetí a navíc zavírají až za ¼ hodiny. „ NE, nevezmu Vás, jděte pryč, přijďte zítra!“  Zkouším se dohodnout, že nemám čas stále jezdit do uloženky, ať mě ještě vezme. „ To by mohl říct každý, prostě ne!“  V 19:12 ruším s politováním objednávku na e-shopu a objednávám službu s doručením Českou poštou v jiném e-shopu.

Uloženka.cz to nezvládá
Zatímco jiné firmy se na Vánoce připravují a posilují služby, uloženka.cz dělá přesný opak. Majitelé nejsou evidentně schopni zaplatit hodiny navíc a krom nekonečných front a maj průběžně i trable se zavedením funkčního systému. Místo toho, aby firma změnila (alespoň v prosinci) otevírací dobu a  zaplatila za přesčasy, čímž zvládla nápor zákazníků, tak raději rozhání fronty a na Facebooku se brání vyjádřením jako:  „Počet zásilek vydávaných v našich pobočkách se každoročně v předvánočním období zněkolikanásobí, což klade mnohem větší nároky na administrativu, zpracování apod. Snažíme se dělat maximum pro to, aby ani tak naši zákazníci nemuseli dlouho čekat.“

Krvácet budou e-shopy
Na celé věci mě nejvíce mrzí, že za chyby uloženky budou pykat e-shopy.  Z podmínek totiž jasně plyne, že „Není-li zásilka vyzvednuta ve lhůtě určené ve Smlouvě, včetně případů odmítnutí prokázání oprávnění ze strany osoby vystupující za Příjemce, bude Zásilka vrácena zpět Zákazníkovi. Tím však není dotčen nárok Poskytovatele na úhradu ceny služeb.“

Z obchodu nám hned po stornu volali a omlouvali se, že přes rok služba celkem funguje. To že něco “celkem” funguje by nás však nemělo uspokojovat a je třeba hledat dál.

Co dál? 
Stát v nekonečných frontách a ztrácet zákazníky kvuli  neschopnosti třetí strany (v tomto případě myslim uloženka.cz) je chyba. Na trhu naštěstí vznikají další podobné projekty. Narazil jsem nyní třeba na zasilkovna.cz, ale prozatím nemám další zkušenosti, tak nemůžu posoudit. Budu rád za jakákoliv doporučení.

15.12.2014 – Ani po dvou letech jsem nevyužil služeb Uloženky. Vždycky když ji vidim v nabídce jakéhokoli eshopu, volim jinou možnost. A Vy?

 

Zdeněk Maršál
Greenhousing.cz

 

12 Comments Added

Add your message
  1. colphil November 30, -0001 |

    díky za zajímavý článek, nejsem eshopař, ale it se věnuju a právě se snažím objednat něco na komp a jelikož eshop, u kterého komponenty chci objednat nabízí úloženku, zásilkovnu a další, tak hledám komenty co a jak. Tedy podle tvého popisu, na úloženku by to byla sebevražda a na kw zasilkovna vyjíždí na Seznam.cz i Google.cz až půl milionu odkazů, projekt je tedy zřejmě slušně zaběhlý / negativní komentáře, jsem k vánocům nenašel, na fronty si nikdo nestěžuje / ale do vánoc je ještě daleko… jejich zákazníci si je pochvalují, třeba Piklio je na stránkách poměrně protěžuje jako "nejvýhodnějšího partnera pro vyzvednutí zásilky do Vánoc" / na některých pobočkách mají otevřeno i přes víkend a na Štědrý den, tak to tedy brubnu s nimi, mrkni na: http://www.piklio.cz/pages/doprava-do-vanoc – dám ti vědět, jak to dopadlo

  2. Greenhousing November 30, -0001 |

    Já děkuji za reakci a budu moc rád za zkušenost. Fajn Vánoce , Zdeněk Maršál

  3. pítr November 30, -0001 |

    Naprostý souhlas se vším, uloženku už nikdy.

  4. Lukas November 30, -0001 |

    Absolutně stejná zkušenost. Nelze se jim dovolat, na email nereaguji. Dle jejich systému můj balík jede v autě již 3 dny (z Prahy do Prahy 🙂 – to asi jede přes Paříž). Všechny dopravní služby tento rok doručují v pohodě (akorát si řidiči stěžují že musí pracovat až do noci 🙂 ). Úložna na nás kašle – kdyby alespoň komunikovala…. UŽ NIKDY

  5. Ondra November 30, -0001 |

    Jsem si objednal zboží v eshopu 2..12.2012. předáno do uloženky 16.12.2012. Jsem si řikal tak to je v poho, do 22.12. se to stihne. Bohužel když jsem videl mega fronty a nemel žádnou sms objednal jsem zboží znovu a zaplatil pokutu za zkušenost 40 Kč internetovému obchodníkovy. Ted at si to zboží uloženka klidne vrátí…paradox. dnes odpo mi přišla sms že si mám jít vystát kilometrovou frontu na kolbenku….:-)

  6. Greenhousing November 30, -0001 |

    Mrí mě, že v tom nejsem sám : ( ale díky za reakce. Jen pro doplnění, včera jsem jel kolem uloženky na Praze 4 a už byla fronta cca 300 m. A napadlo mě, že by tam od nich mohl někdo chodit třeba se svařákem, jako že když už mají takový (i obchodně) frmol, tak to alespoň s grácií zvládnou. Ale nic, šeď nuda, stojí se prostě fronta… další na řadě …

  7. Linda November 30, -0001 |

    Tak i já mám s Uloženkou stejné zkušenosti. Nechala jsem si poslat zboží z Prahy do Ostravy a už sedmý den jim leží "někde". Nepřišel žádný mejl ani SMSka. Uloženka na mejly nereaguje, tel. je pořád obsazený a s e-shopem taky nekomunikují. Z e-shopu mi napsali, že jediné, co ví je to, že můj balík je už týden ve stavu "čeká se na převoz" :-/ Ale že jsou z Uloženky neustále ujišťováni, že vše stíhají… Hmm, asi těžko. Takže dárek nemám, objednávku jsem stornovala a odnesl to e-shop, přestože u nich bylo všechno v pořádku.Jo a když jsem na provozovnu jela osobně, byla tam asi stejně dlouhá fronta jako tady píšete. Takže NEVER MORE!

  8. Mirek November 30, -0001 |

    Většina zaměstnanců v Uložence jsou slušní, pracovití….ale když jim háže pod nohy klacky majitel p.Lundák, kterému je evidentně vše jedno, ignoruje požadavky zaměstnanců ke zlepšení služeb, demotivuje zaměstnance laxním přístupem, neplacením přesčasů, své povinnosti přehazuje na řadové zaměstnance….je těžko vyjít všem klientům vstříc… Ryba smrdí od hlavy

  9. petruschka December 13, 2014 |

    Přesně tak. Já si objednala přes e-shop 2 zásilky. Od uloženky mi 10. 12. přišly e-maily od obou zásilek, že je převzali. Říkám si v pohodě, je to jen po Praze, do 12. 12. to tam bude. Z e-shopu mě taky ujistili, že předpokládaj doručení už 11.12. No a stále nic, dokonce jsem psala i e-mail na uloženku, kde jsem se dotazovala, jestli to tam už bude, že je 12. a potřebuju to vyzvednout. Odepsali mi, že požadavek je vyřízenej, ale pán si asi nevšiml, že jsem měla dvě zásilky, protože mi na e-mail i smskou přišlo od uloženky potvrzení jen na jednu zásilku. Ale říkám si, že to šlo spolu, když to přebírali ve stejnej den ze stejnýho e-shopu, že to tam bude. Jedu přes celou Prahu na Bílou Labuť, platim kvůli tomu jízdný na MHD, dojedu tam, a pod jedním číslem zásilky mi vydali druhou zásilku. Tak se ptám, kde je ta první. Prej neví, prej chyba e-shopu, což nebyla.Oni prohodili čísla. Prej je ještě na cestě nebo že budou o víkendu dělat inventuru, tak ho kdyžtak najdou.Přes dvě hodiny jsem strávila komunikací s nimi, i s vedoucí, a s moc ochotnou paní přes e-shop, která to s nimi řešila telefonicky. Nic, balík nemohli najít a netušili, jak ho najdou, protože musel být zavedený pod špatným číslem. Hledali a stále nic. Tak jsem se domluvila s paní přes e-shop, že to vypadá, že zásilku jim teprve doručí, a že se mám s vedoucí domluvit, aby mi poslali balíček domů poštou. Paní vedoucí na mě začla řvát, že oni vůbec ten balík nepřevzali do přepravy, že žádný takový potvrzení od nich mi nepřišlo, že to neni možný, a že domu poštou mi to nepošlou ani náhodou.Já jim říkám, že fakt nemám peníze a čas na to, abych pořád jezdila přes celou Prahu tam a zpátky a že kdybych si to dala na poštu, vyjde mě doručení na stejný peníze jako tyhle jízdy. Ale jim to bylo úplně jedno, prostě ne, i když jsem řekla, že už vůbec v Praze nebudu. Tak to ještě domluvím s paní z e-shopu, která byla připravena na náklady e-shopu mi objednané zboží skutečně poslat domů a od uloženky si vyžádat balík zpátky. Naštvaně tedy odejdu, smířená s tím, že tedy znovu utratím peníze jízdou do Bílé Labuti, koupím si znovu lístek na MHD, vlezu do tramvaje, označím ho, a asi vteřinu po tom mi zavolali, že balík mají. Takže vystoupit z tramvaje, vyhodit jízdenku, protože prostě nejde stihnout se vrátit dvě stanice tramvaje, vyzvednout to, opět čekat, než balík najdou, a znovu se vrátit k tramvaji a dojet na kolej v uvedené době, jakou mají platnost lístky MHD. Takže pro mě uloženka už také nikdy víc.

  10. Marie January 16, 2015 |

    Já bych chtěla tady nechat komentář od jména e-shopu (malého vlastního podniku). Naposled jsem odesílala objednávku přes uloženku na Prahu 9. Odesílám vždy stejné zboží – kapalina v plastových obalech.
    Tento krát jsem to zabalila jako vždy do krabice, mám tam nálepku, že je to křehké a šipky ukazují kde je dno. Vše láhví dávám do plastu, kolem toho ještě něco pro opatření, krabicí balím ještě do plastu a na to adresu.
    Za den dostávám e-mail, že jsem špatně zabalila, fotografie rozbalené zásilky. Upozornila jsem, že je to chyba na jejích straně, jelikož na krabice (je i vidět na foto od nich) je velké označení dna a křehkostí zásilky. To znamená, že řidič házel zásilky jakkoliv. Teď nejsem si jistá, zda vůbec lidí dostávají to, co objednávají v použitelném stavu?
    Napsala jsem, že za rozlité zboží vystavím úhradu škody a potvrdila vyzvednutí zásilky, abych to přebalila a konečně aby klient to dostal do ruky.
    Při vyzvednutí jsem zjistila, že rozprašovač, který byl rozlit není v krabici, krabice není původní. Takže, zásilka samovolně byla službou uloženky rozbalená a přebalená do cizího obalu, rozlité zboží a láhev chyběly. Ale hlavně, že tu krabicí rozbalily a přebalily. Když jsem vystavěla cenu rozprašovače jako úhradu škody, volala mne nějaká mlada paní anebo slečna a říkala mne, že musím zrušit tu fakturu, jelikož uloženka reklamaci neuznává.
    Pokusila jsem se psát majiteli – žádná odpoved´. Škoda je 147 Kč. Ale co, kdyby to zboží bylo dražší?
    Zrušila jsem to službu u sebe na e-shopu a nechci už víc jejích služby využívat.
    Pokud bude alternativa – dobře. Pokud ne – Geis Parcel.

  11. Milan Lerch February 13, 2015 |

    Dobrý den všem, i já zde nechám svoji reakci se společností uloženka.cz. Využívám jejich služeb často, protože jejich podnikatelský záměr je moc dobrý a funguje. Funguje do té doby než začnete řešit ztracenou zásilku nebo poničené zboží. V takovém případě zapomeňte na svá práva a fair play. Je tedy nutné počítat s tím, že v případě problémů a reklamace neplatí stejná pravidla pro obě strany.

  12. Petr Schill November 26, 2015 |

    Bydlím v obytném domě Náměstí 5. května 888, Hradec Králové, kde byla zřízena provozovna logistického centra pod názvem Úloženka. Tato provozovna Úloženky byla umístěna naprosto bezohledně a v rozporu s kolaudačním rozhodnutím v obytném domě a svým intenzivním provozem značnou měrou neustále ruší obyvatele domu. Na dlaždicové podlaze se stále používají neodhlučněné paleťáky a hluk se rozléhá do bytů v domě (hluk se šíří zdmi a stropy bez zvukové izolace). V průběhu každého dne přijede cca 30 různých vozidel a přivážejí a také odvážejí množství krabic a beden z prostorů této provozovny a blokují provoz na přilehlé ulici. Některá auta jsou bez označení logistické firmy. Během vykládky a nakládky se rovněž šíří nadměrný hluk a emise z motorů do bytů přímo nad Úloženkou. Vzhledem k tomuto provozu je zřejmé, že se jedná o překladiště (logistické centrum), které je ve slušné společnosti situováno za město, mimo obytnou zónu. Bezohlednost zvyšuje navíc i vykládka a nakládka beden v nočních a raních hodinách (v době od 22 do 23,30h a kolem 05h ráno). Další problém zde je chybějící bezpečnost (dovážené balíky nejsou nijak kontrolovány, což vzhledem k jejich množství a k současné situaci s teroristy je naprosto nezodpovědné) a dále chybějící požární zabezpečení. Veškeré snahy o zjednání nápravy jsou však marné. Zřejmě pro tuto firmu platí nějaké jiné zákony.

Leave a reply

reset all fields